Tidlig på våren ble jeg kontaktet av Michael Ray VC Angeles (Akam1k3). ”Bro, er du hypp på å intervjue en av bookingsjefene i Roskilde for et magasin?”. Jeg takket ja og svarte ”seff bro”.
Roskilde var nemlig på en turné gjennom en rekke byer i Europa, blant disse var også Oslo. Med mange norske bookinger som Karpe Diem, Truls, Turboneger, Kvelertak og Lemaitre, ønsket de å nå sterkere ut til den norske befolkningen. Og etter en pitcherunde ble RoskildeNOR til.
Med en redaksjon på 10 stykker var målet på lage et digitalt magasin med fokus på norske artister, norske kunstere og norsk publikum. Med hashtaggen #RoskildeNOR oppfordret vi de som allerede var på Roskilde å ta bilder fra sin festivalopplevelse i bytte mot premier og goder. DFDS, Converse og festivalen sponset oss med alt fra klær til festivalbilletter og båtreiser for å dele ut i konkurranser
”Du finner oss i terrenget, så kom innom og hils. Du finner oss med GoPro’s på hodet og premier hånda, så kom og delta. Du finner oss med dine favorittartister, så hashtag #RoskildeNOR og send inn spørsmål til de norske bandene via oss. Og ikke minst, så finner du oss på internett, så gå inn roskildenor.blogspot.com. #RoskildeNOR”